tisdag 13 december 2011

Problemlösning

I dag skar jag sönder en rulle hushållspapper eftersom mitt toalettpapper är slut och jag inte  har råd med nytt. Hushållspappret som jag rotade fram ur mitt städskåp hade fräckheten att vara av märket Serla. När fan hade jag råd med Serla liksom? För det ska gudarna, du och alla veta - det var längesedan jag använde Serla. Det jag torkat mig med den senaste tiden har varit det strävaste, billigaste, mest gråa toalettpapper som jag kunnat hitta på Lidls lastpallar. Så mitt i min studentfattiga misär där jag tvingas skära sönder hushållsrullar för att skapa toalettrullar så gör jag liksom ett uppköp. Kan inte bestämma mig för huruvida jag är förbannad eller glad över detta. Nåväl. Sånt är läget. Mot dass styrs jag nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet att hushållspapper suger ut sig vattnet mycket mer och att det finns risk för stopp om du tar för mycket... Jag har själv dåliga minnen av det! /Anja

Lisa Mäki sa...

Hahaha! Jag ska tänka på detta. En ruta per tork!

Marielle sa...

Haha Lisa, jag kommer ner med toapapper innan jag åker! Långt till 25e så du lär ju vara expert på att fixa stopp i toaletten vid det laget annars ;-)