torsdag 24 november 2011

När den galonbeklädda ungen inom en vaknar till liv

Dagens insikt: Att springa genom vattenpölar är kungligt kul.

Kom precis in efter en kvällstur i regnet. Råkade under ett av mina första springsteg hamna mitt i en vattenpöl. Först blev jag förskräckt när jag kände mina tår bli våta, men sedan byttes känslan ut av ett: Wiiih! Efter det var jag som en målsökande robot efter vattenpölar. Jag sprang sicksack, försökte hitta så djupa vattenpölar som möjligt och trampade lite extra för varje pöl-steg. Ju mer skvätt, desto bättre. Åh.  Kände mig som en så fri människa. Inser att jag antagligen inte såg hälften så fri och skön ut som jag tänker, men fy fan, jag längtar till nästa regn-springtur.

Kan inte annat än tänka på en bild som Jossan la upp för ett tag sedan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahahahah gjorde min morgon! Klockrent! /Yvonne